
8 czerwca 2020 roku w Hotelu Focus Premium Gdańsk obradowało Zwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.
Z uwagi na panującą w naszym kraju pandemię koronawirusa tegoroczne spotkanie Członków Izby odbyło się w szczególnych warunkach, tj. z zachowaniem wszelkich zasad reżimu sanitarnego obowiązujących przy organizacji tego typu wydarzeń.
Konieczność zastosowania podwyższonych środków ostrożności nie przeszkodziła jednak Członkom Izby w podjęciu bardzo ważnych decyzji dla dalszego funkcjonowania Izby i jej rozwoju.
Po wysłuchaniu informacji Zarządu o działaniach zrealizowanych w roku 2019 oraz o planach i zamierzeniach na rok 2020, informacji o działalności Rady Izby oraz Komisji Rewizyjnej w roku ubiegłym, obecni na Zgromadzeniu Członkowie Izby, przyjęli i zatwierdzili sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej oraz Rady Izby za rok 2019 udzielając wszystkim członkom tych organów absolutorium z wykonania przez nich obowiązków w tym okresie.
Ponadto poza sprawami związanymi z podsumowaniem roku ubiegłego, Zwyczajne Walne Zgromadzenie podjęło również decyzję o zmianie zapisów Statutu Izby — najważniejszego dokumentu regulującego zadania, strukturę organizacyjną i sposób działania Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza. Wprowadzone zmiany dotyczą m.in. umożliwienia odbycia Zgromadzenia Członków Izby przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, zapewniających bezpieczną, dwustronną komunikację w czasie rzeczywistym osób w nich uczestniczących, możliwość wypowiadania się i wykonywania prawa głosu, w tym również w głosowaniu tajnym, co ma istotne znaczenie w takich sytuacjach jak obecna, w której w znacznym stopniu dotychczasowe życie przeniosło się do świata on-line. Tekst jednolity Statutu uwzględniający wszystkie wprowadzone zmiany będzie wkrótce dostępny na stronie internetowej RIGP.
Walne Zgromadzenie zdecydowało również o zmianie innych dokumentów, tj. regulaminów organów Izby: Walnego Zgromadzenia, Rady Izby oraz Komisji Rewizyjnej. Wprowadzone w nich zmiany mają na celu przede wszystkich usprawnienie ich funkcjonowania.
Porządek obrad tegorocznego Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia przewidywał także podjęcie bardzo ważnych decyzji osobowych, gdyż w dniu wczorajszym oficjalnie dobiegła końca dotychczasowa kadencja Rady Izby oraz Komisji Rewizyjnej.
W związku z tym Członkowie Izby powołali 9-osobową Radę RIGP na kadencję 2020–2024 w składzie:
× Sławomir Halbryt,
× Rafał Szordykowski,
× Grzegorz Gosk,
× Paweł Walas,
× Maciej Kita,
× Tomasz Grabowski,
× Andrzej Puślecki,
× Sławomir Ostrowski,
× Maria Wasiewicz-Galińska,
oraz 3-osobową Komisję Rewizyjną na kadencję 2020–2024 w składzie:
× Wojciech Kodłubański,
× Karol Drywa,
× Krzysztof Pietrusiak.
Bezpośrednio po zakończeniu obrad Zwyczajnego Zgromadzenia Członków Izby odbyły się posiedzenia nowowybranych organów, celem ich ukonstytuowania się oraz dokonania przez Radę Izby wyboru Zarządu na kadencję 2020–2024, bowiem w tym roku, podobnie jak w przypadku Rady Izby i Komisji Rewizyjnej, upłynęła dotychczasowa kadencja Zarządu.
Rada Izby spośród swoich Członków wyłoniła Prezydenta Rady, którym został Sławomir Halbryt, dotychczasowy Prezes Zarządu Izby oraz dwóch Wiceprezydentów Rady – Marię Wasiewicz-Galińską oraz Rafała Szordykowskiego.
Następnie Członkowie Rady powołali 9-osobowy Zarząd Izby w składzie:
× Jarosław Filipczak, Prezes Zarządu,
× Adam Protasiuk, Wiceprezes Zarządu,
× Damian Mucha, Wiceprezes Zarządu,
× Ireneusz Pawłowski, Wiceprezes Zarządu,
× Barbara Mazurek, Członek Zarządu,
× Dawid Nidzworski, Członek Zarządu,
× Grzegorz Dziedzic, Członek Zarządu,
× Michał Świątek, Członek Zarządu,
× Przemysław Sola, Członek Zarządu.
Natomiast Członkowie Komisji Rewizyjnej zdecydowali, iż Przewodniczącym Komisji zostaje Wojciech Kodłubański.
Pozostali dwaj Członkowie Komisji będą pełnić następujące funkcje:
× Krzysztof Pietrusiak Wiceprzewodniczący Komisji,
× Karol Drywa Członek Komisji