Podsumowanie i perspektywy na przyszłość:
- W 2024 roku odnotowano spadek wyników przeładunków polskich portów w porównaniu do rekordowych rezultatów z 2023 roku. Porty Gdańsk, Gdynia i Szczecin-Świnoujście przeładowały łącznie ponad 136 milionów ton ładunków, co oznacza spadek o 6,2%, jednak jest to nadal drugi najlepszy wynik w historii.
- Od lutego 2022 roku w strukturze przeładunków w polskich portach zaszły liczne zmiany – zwiększone przeładunki surowców energetycznych wpłynęły na wzrost udziału ładunków masowych w łącznym wolumenie. Jednak w 2024 roku ponownie zaobserwowano wzrost udziału drobnicy.
- W 2024 roku zmniejszyły się przeładunki dwóch kategorii ładunkowych, które w latach 2022-2023 charakteryzowały się największą dynamiką zmian – węgla i zboża. Przeładunki węgla spadły aż o 45% w porównaniu do 2023 roku.
Więcej w RAPORCIE.